3.12.09

Gambar Raya Haji

Mari tengok gambar around hari kenduri & sembelih. Gambar tak cantik pon.

Allahuakhbar. MasyaAllah tabarakallah...

Moo Moo before sembelih. Malu nak cakap tapi baru belajar sembelih ape dalam english, "Slaughter"

On the way nak sembelih.

Allahuakhbar!

Kat sana takde dah pemuda lain. Sibuk le adik2 ni orang nak amik gambor pun tak senang.

Ni second moo moo. Tu budak laki nama Amin, hari tu terkena sekalik dengan cikNaz "Underwear pun mak beli, ada hati nak ada makwe." Kecian dia agak terkulat-kulat segan. Tapi dia baik, bagus budaknye, banyak tolong abah.

Mula2 tak perasan dia ada tompok putih sikit, macam unik plak colour skin dia. Lembu2 sekarang kurus2 je kan? Nampak tulang2. Kecian.. Manusia makan banyak, gemok sampai tulang pun tenggelam dalam lemak dan daging.

Mama dengan lembu bahagian beliau. Alhamdulillah..
Saya tak tahu menahu langsung pasal aktiviti ni, mama abah sikit pun tak cerita kat anak sendiri, apetah lagi orang lain. Really it's a surprise. or they actually forgot to tell me? Alhamdulillah, abah ada rezeki lebih sikit dari Allah untuk disampaikan kepada anak2 yatim. Dalam rezeki kita kadang2 ada rezeki orang lain. Kena lah kita bagi, kena lah kita kongsi. =)
Seronok tengok adik2 ni.

Ni second house, diorang datang tak ramai. Diasaskan oleh seorang doctor. Bagus beliau, suruh kita panggil ibu je. Dia selalu bagi talk. Doctor Fazilah. Beliau cakap, bila kita dah niat nak buat sesuatu, kita kena buat, selagi tak buat selagi itulah kita berhutang dengan orang tu.
Bila niat nak bagi sedekah bila dapat gaji nanti, tapi rasa duit tak cukup tiba2, tak jadi bagi, selagi tak bagi, selagi itulah kita tak tunaikan janji.
Lagi, bila niat nak buat korban kerana Allah taala, selagi tak buat selagi itulah kita berhutang dengan Allah, selama mana kita nak berjanji dan berniat saja? Mintak2 panjang umur dapatlah kita tunaikan. Kalau meninggal macam mana?

Yang kanan sekali doctor, beliau memang pakai meriah sikit, suka cantik2. hehe. Beliau lah bagitau. Yang kiri sekali husband beliau. Baju merah.
MasyaAllah, subhanallah.
Ni Zara! My cousin's daughter. Asyik senyum je! Darling sweetheart, jatuh hati berjuta kali tengok dia. Gambar tak ok, takmo bukak flash.

Dalam kekalutan, a peek of me. haha. Ni bukti kenapa perlu diet & exercise. :D

Sedare mare sembang2 kat ruang tamu. Selalu takde pun orang duk sini.

Hujung sana ibu & abah Zara tengah duduk2 lepas zara tido.

My mom nak jugak masak nasi putih, dia cakap nanti kecian orang tak makan nasi minyak. -_-
Ade je yang nak cari nasi putih.

Ni laaa baju yang tak muat tuuu!!! :(( sebelah kiri. Yang kanan tu adik punye, tak cantik.

Sekian..

No comments: